Eenduidige en betrouwbare communicatie is voor een organisatie uitermate belangrijk, met name in een crisissituatie zoals nu de coronacrisis. Maak gebruik van de gratis PowerApp Crisis Communicatie, binnen een uur kun je ermee aan de slag en je medewerkers informeren.
Tegenwoordig zijn er gelukkig veel middelen om medewerkers te bereiken en informeren. Misschien wel té veel. Een centrale plek om deze informatie gecontroleerd en op het juiste moment te verspreiden, voorkomt veel verwarring.
Microsoft heeft hier een gratis oplossing beschikbaar voor gesteld, de PowerApp Crisis Communicatie. Daarmee ben je als organisatie in no-time in staat om de juiste informatie, gecontroleerd via verschillende kanalen (Teams, SharePoint en mobiele app) beschikbaar te stellen. Super handig! Klik op onderstaand plaatje om het het filmpje te starten, over de werking van de app voor een eindgebruiker.
De oplossing bestaat uit twee apps. Een voor het centrale crisisteam en een voor alle medewerkers. Het centrale crisisteam kan met een app binnen een handomdraai in verschillende categorieën nieuws en informatie delen. De eindgebruikers kunnen op elk device het nieuws en de informatie raadplegen.
Bedrijfsnieuws
Bijvoorbeeld nieuwe maatregelen over klantbezoeken
Algemeen nieuws
De laatste berichten van bijvoorbeeld RIVM geautomatiseerd beschikbaar stellen
Handige tips
Thuiswerken met Teams
Veel gestelde vragen
Hoe om te gaan met zorgverlof
Koppelingen
Links naar externe of interne webpagina’s en of documenten.
Contactpersonen bij noodgevallen
Overzicht contactgegevens van bijvoorbeeld het crisisteam
Een aanvraag indienen
Vragen die je hebt aan het crisisteam
De werking van de app en de installatiehandleiding zijn door Microsoft prima gedocumenteerd. Binnen een uur kan de oplossing operationeel zijn.
Indien ondersteuning gewenst is bij het uitrollen, uitvoeren van kleine aanpassingen aan de standaard functionaliteiten of het updaten van de app staan wij voor je klaar. De aanvraag kun je hieronder indienen. Na het invullen van het contactformulier nemen we zo snel mogelijk contact op. Samen bespreken we de situatie. Uit eerdere ervaring is gebleken dat het mogelijk is om binnen een uur up and running te zijn!
Juiste informatie, gecontroleerd via verschillende kanalen.